בניית אתר למסעדה

מזל טוב! החלטתם לפתוח מסעדה.

מדובר באחד השווקים התחרותיים והקשים בישראל מצד אחד, הסטטיסטיקה מדברת על כך שמדי שנה נסגרים כ 4,000 בתי עסק בתחום המזון. מצד שני מדובר באחד התחומים המרתקים והדינאמים שיש.
לצד בניית קונספט קולינרי, תוכנית עסקית מפורטת, מטרות, יעדים וכו', יזמים רבים לא מעניקים תשומת לב ראויה לעולם התוכן הדיגיטלי.
למעשה בניית אתר מקצועי ומוכר למסעדה, חשובה לא פחות מבניית המסעדה עצמה. בדיוק כמו תכנון פיזי, גם בניית אתר דורשת תכנון קפדני ותשומת לב לפרטים.

הנה כמה שלבים שיעזרו לך להתחיל:

הגדר את המטרות שלך: קבע את מטרת האתר שלך – האם אתה רוצה למשוך יותר לקוחות, להציג את התפריט שלך, לקדם אירועים מיוחדים, או לספק יכולות הזמנה והזמנות מקוונות? הגדרה ברורה של המטרות שלך תנחה את החלטות העיצוב והתוכן.

חשוב להבין כי האתר הוא נקודת המפגש הראשונה של הלקוח עם המותג שלך וחשוב מאוד לשקף ללקוח את מה שהוא באמת הולך לפגוש כאשר יגיע למסעדה. לדוגמא, במידה ובניתם מסעדת FINE DINING, סביר להניח כי תרצו אתר בעל עיצוב יוקרתי בצבעים תואמים אשר ישקף את המסעדה עצמה. או במידה ויש לכם עסק המוכר אוכל תאילנדי, האתר ישקף את רוח המזרח והכיוון האוריינטלי.

שם דומיין: בחר שם דומיין שמשקף את המותג של המסעדה שלך וקל לזכור אותו.
שקול להשתמש בשם המסעדה שלך או במילת מפתח קשורה.
רשום את שם הדומיין שלך אצל רשם דומיינים בעל מוניטין ודאג תמיד להיות בעל הדומיין,
פעמים רבות חברות הבונות אתרים נותנות את השירות הזה אך רושמות את הדומיין על שמן, מה שמייצר בעיות רבות במידה ומחליטים על הפסקת התקשרות .

בחר ספק אירוח אתרים: חפש ספק אירוח אתרים אמין המציע זמני טעינה מהירים, זמן פעולה טוב ותמיכת לקוחות מצוינת. שקול את התנועה הצפויה לאתר שלך ובחר תוכנית אירוח מתאימה.

עיצוב האתר: צור עיצוב מושך וידידותי למשתמש המתאים לנושא ולאווירה של המסעדה שלך.
השתמש בתמונות באיכות גבוהה של המקום, המנות והצוות שלך כדי להציג את המסעדה שלך.
ודא שהאתר רספונסיבי ומותאם לנייד, מכיוון שמשתמשים רבים ניגשים לאינטרנט דרך הסמארטפונים שלהם.

במידה ויש לכם ספר מותג, זה הזמן להיצמד אליו, במידה ולא – גבשו עם החברה הבונה את האתר ואת פלטת הצבעים יחד עם הכיוון הגרפי.

אפיון אתר: תכנן את הדפים הבאים: דף בית, תפריט, אודותינו, פרטי יצירת קשר ודף הזמנה/הזמנה. ספק מידע מפורט על המסעדה שלך, כולל הסיפור שלך, נקודות מכירה ייחודיות, שעות פתיחה ומיקום.

הדגש את התפריט שלך: צור דף תפריט מפתה המציג את המנות שלך. כלול תיאורים, תמונות מעוררות תיאבון ומחירים.

הטמעת תכונות הזמנה והזמנה מקוונת: אם ברצונך להציע הזמנה מקוונת או הזמנת שולחן, שלב מערכת אמינה באתר האינטרנט שלך. זה יכול לפשט את התהליך עבור הלקוחות ולשפר את החוויה הכוללת שלהם.בארץ שתי המערכות המובילות הן אונטופו וטאביט,לשתיהן ממשקים נוחים להטמעה.

שלב ביקורות והמלצות של לקוחות: הצג ביקורות והמלצות חיוביות של לקוחות באתר שלך כדי לבנות אמון ואמינות. שקול לשלב עדכוני מדיה חברתית כדי להציג עדכונים בזמן אמת ואינטראקציות עם לקוחות.

בצע אופטימיזציה למנועי חיפוש: החל טכניקות בסיסיות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לשפר את הנראות של האתר שלך בתוצאות של מנועי החיפוש. השתמש במילות מפתח רלוונטיות בכל התוכן שלך, בצע אופטימיזציה של כותרות דפים ומטא תיאורים והבטח מהירויות טעינה מהירות.

הכנס פלאג אין של אינסטגרם: במידה ויש לכם אינסטגרם פעיל המציג את המסעדה, זה המקום לשלב אותו להציג באופן דינאמי את גלריית התמונות הכי טובה של המסעדה.

נגישות: וודאו כי האתר שלכם מותאם לדרישות הנגישות, זהו נושא חשוב מאוד וטומן בתוכו חשיפה גדולה משפטית.

קדם את האתר שלך: ברגע שהאתר שלך פעיל, קדם אותו בערוצים שונים. השתמש במדיה חברתית, מדריכים מקומיים, פרסום מקוון ושיווק בדוא"ל כדי למשוך מבקרים וליצור באזז.

מעקב ועדכון: עקוב באופן קבוע אחר ביצועי האתר שלך באמצעות כלי ניתוח. נתח את התנהגות המבקרים, זהה אזורים לשיפור וערוך את העדכונים הדרושים כדי לשפר את חווית המשתמש ולהשיג את המטרות שלך.

זכור, אתר מסעדה מצליח צריך לשקף את המותג הייחודי שלך, למשוך מבקרים ולספק חוויה חלקה. שקול לשכור מעצב או מפתח אתרים מקצועי אם חסר לך הכישורים או הזמן הדרושים כדי ליצור אתר שעונה על הדרישות שלך.

now-157

שתפו את הפוסט