שיווק דיגיטלי למלונות

שיווק דיגיטלי למלונות ומתחמי אירוח – מדריך למתחילים

מהי הדרך הנכונה לשיווק דיגיטלי למלונות? יזמים רבים פונים אלינו, במקרים רבים מיד לאחר שהשלימו רכישה של מלון או סיימו בניה של מלון.
השאלה הראשונה היא תמיד – אז יש לי מלון – מה עושים עכשיו?
לעיתים יש מחשבה שכל מה שצריך זה לבנות אתר יפה, להתחיל להשקיע כסף בפייסבוק ובגוגל ומשם הכל ירוץ.
אז לצערנו החיים מעט מורכבים יותר, הדרך הנכונה תהיה תמיד תכנון מוקדם.
בדיוק כמו שחשוב להשקיע בתשתיות הפיזיות של המלון, את אותה תשומת לב יש להשקיע גם בתשתיות הדיגיטל.

יצרנו עבורכם מדריך קצר הסוקר את הנקודות המרכזיות בדרך לבניית אסטרטגיה שיווקית ומכרתית של המלון שלכם בדיגיטל.

אז איך מתחילים? :
כאמור לצד התשתיות הפיזיות, העיצוב כוח האדם וכל יתר הדברים המאוד חשובים בהקמת המלון יש לבנות את התשתיות הבאות כבר בשלב הראשוני :

בחירת ה PMS – זוהי למעשה התוכנה אשר מנהלת את המלון בפועל,הן בהיבט האופרטיבי,בממשק עם עולם הכספים ובקשר עם העולם שמחוץ למלון (סוכנים,OTA, אתר הבית ועוד).
בישראל פועלים כיום שלושה שחקנים מרכזיים, לכל אחד יתרונות וחסרונות, חשוב להתאים את הצרכים של המלון לפתרון הנבחר.

השחקנים הם :
אופטימה מבית סילברבייט 
מיני הוטל
איזי גו 

בעולם ישנם שחקני ענק בתחום כמו אופרה, פידליו, מייקרוס ועד אבל בארץ מומלץ לבחור ב PMS עם התאמה לממשק ישראלי.
אחרי שבחרנו PMS ,עוברים לאתגר הבא:

בחירת מנוע הזמנות

מנוע ההזמנות הוא למעשה הקישור והחיבור של העולם בחוץ לתוך מערכת ניהול המלון שלכם.
המנוע מאפשר בעיקר מכירה ישירה של חדרים ומוצרים באתר הבית תוך עדכון ובנייה שוטפת של מבצעים המחוברים ל PMS.

לחלק ממערכות ה PMS יש מנוע מובנה, ההמלצה שלנו היא לבחון גם פתרון חיצוני בלתי תלוי.
בשוק קיימים שני שחקנים מרכזיים :

סימפל בוקינג – מנוע איטלקי חזק ומודרני אשר עשה עלייה לארץ לפני כשנתיים, יכולות גבוהות מאוד של מכירה בקרה ואנליזה 
סימפלקס – מנוע הזמנות ישראלי  

עכשיו שיש לנו PMS ומנוע הזמנות אפשר לטפל גם באתר האינטרנט של המלון.

יש בעולם המון פתרונות ואלפי חברות שבונות ומקדמות אתרים
אז מה חשוב לבדוק :
מומלץ לבחור חברה הבונה אתר בפלטפורמה פתוחה, לדוגמא וורדפרס על פני עבודה עם אתרים הבנויים בקוד או סגורים לפיתוח.
גם פתרונות וויקס פחות יתאימו לתחום הזה.

הדבר מייצר חופש בבחירת הספק המפעיל את האתר ובהמשך גמישות מרבית
חשוב מאוד לבחור חברה שמבינה את עולמות המלונאות, יש המון ממשקים וצינורות הפצה בתחום, להבדיל מאתר סחר רגיל, הבנת השוק, הממשקים, המשפכים והתהליכים היא זאת שעושה את ההבדל עבורכם.

בניית אתר מקצועי היא פרויקט לא זול, אבל הוא חשוב בדיוק כמו היסודות הפיזיים של המלון.

במקביל לבניית אתר, זה הזמן לטפל במכלול הנכסים הדיגיטליים של המלון :

● עמוד פייסבוק מקצועי חיי ותוסס
● עמוד אינסטגרם
● דף גוגל מי ביזנס המציג את המלון – אחד הדברים החשובים והמשפיעים על קידום האתר שלכם בגוגל
● ואחרון חביב – דפי meta search

על הממשק על ה OTA כמו בוקינג אקספדיה וכו. נסביר במאמר הבא…

בהצלחה!

 

שתפו את הפוסט