קידום ממומן לבתי מלון
קידום ממומן לבתי מלון ואתרי תיירות הפך לאחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בהשפעה על תהליך המכירה של המלון. עולם הקידום הממומן הוא "ג'ונגל פרוע" מלא בשחקנים המבטיחים "את השמיים".
הנקודה הראשונה והחשובה ביותר היא לבחור שותף בתחום הממומן המכיר את תחום התיירות והמלונאות. מכירת חדרים או מוצרים נלווים למלון אינה דומה כלל לקידום ממומן לחנות או מוצר צריכה.
עולם התיירות מורכב, ומשפך המכירה כולל בתוכו המון גורמים שישפיעו על הצלחת התהליך. החל ממערכת הניהול של המלון (אופטימה, מיני הוטל, איזיגו או פלטפורמות מחו"ל), דרך מנוע ההזמנות (סימפל בוקינג, סימפלקס וכו') ועד לתחרות מצד ה-OTAs, בראשה בוקינג ואקספדיה.
קידום ממומן לתיירות משלב קידום בגוגל יחד עם קידום ב-Meta, פייסבוק ואינסטגרם. ההבדל המרכזי בין השיטות הוא במפגש עם הלקוח.
בקידום ממומן בגוגל, אנחנו פוגשים את הלקוח שמחפש אותנו. לדוגמה, אם יש לנו מלון בתל אביב שאנו רוצים לקדם, נטרגט מילות חיפוש כמו "מלון בתל אביב" או "מלון בוטיק בתל אביב" ונפגוש את הלקוח.
התהליך ב-Meta שונה; כאן אנחנו בפועל "מחפשים את הלקוח". אסטרטגיית פרסום נכונה תשלב בין השניים.
היתרון הגדול ביותר בקידום ממומן הוא היכולת למדוד בצורה מדויקת את ההשפעה של התהליך ולבצע אופטימיזציה מתמדת לשיפור התוצאות.
אצלנו ב- Unique Digital נבנה יחד אסטרטגיית פרסום אפקטיבית המבטיחה מקסימום חשיפה והמרה במינימום הוצאה. בתוך הקמפיין נשלב גם פעילות רימרקטינג, שתעקוב אחרי לקוחות שכבר ביקרו באתר שלנו או בעמוד הסושיאל, יחד עם כתבות תוכן באמצעות פלטפורמות כמו טאבולה ואאוטבריין.
מה זה קידום ממומן לבתי מלון?
קידום ממומן לבתי מלון נועד למשוך אנשים למלון באמצעות הצגת מודעות שהמלון משלם עליהן. בניגוד לקידום אורגני, מדובר בתכנים המגיעים לראש תוצאות החיפוש (כאשר מדובר בקידום ממומן במנועי חיפוש) מבלי להמתין שהמנוע יחזיר את התוצאות. עם זאת, תכנים אלה לא יגיעו לראש תוצאות החיפוש אם הם לא יהיו איכותיים ו/או רלוונטיים לגולש.
כשמדובר על קידום ממומן למלונות דרך מנוע החיפוש של גוגל, מדובר במערכת של הצעות פומביות. מה זה אומר?
נניח שיש עשרה אנשים בחדר, וכל אחד מהם מציע סכום כדי לרכוש את המקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. אחד מהם מציע 10 ש"ח, השני 11 ש"ח והשלישי 15 ש"ח, וכך הלאה, עד שהאחרון מבניהם מציע 25 ש"ח. האם זה שמציע את ההצעה הגבוהה ביותר יקבל אוטומטית את המקום הראשון? לא.
גוגל שואפת להנגיש תכנים רלוונטיים לגולש. אם כל אחד היה יכול לשלם יותר ולהציג בפני הגולש מה שהוא רוצה, זה לא היה בהכרח תואם את מה שהגולש רואה כרלוונטי. לכן, המקום הראשון שמור לאנשים שמשלמים מספיק וגם מציגים תכנים איכותיים ו/או רלוונטיים.
קידום ממומן למלונות אינו משחק של לזרוק כסף על הבעיה עד שהיא תיפתר, אלא אמצעי להשלים את אסטרטגיית יצירת התוכן של המלון.
מהי אסטרטגיית תוכן במסגרת קידום ממומן לאתרי תיירות?
הזירה הדיגיטלית היא הארכיטקטורה החדשה של עולם השווקים. כשאנחנו נכנסים לאתר תיירותי, אנו נתקלים באלמנטים כמו מדשאות, חופים, צמחייה ומבנים, אשר יחד יוצרים חוויה עשירה. אם היינו נכנסים למתחם תיירותי ריק, היה זה נראה חסר ערך ולא רלוונטי למבקר.
בדומה לכך, הזירה הדיגיטלית יכולה להיות מלאה בתוכן איכותי או לחלופין ריקה. כאשר מבקר באתר מרגיש שהוא מקבל ערך, בין אם פרקטי ובין אם בידורי, הוא מסמן זאת לגוגל על ידי הישארות באתר. גוגל מזהה את האתר כתוכן איכותי ו/או רלוונטי, והציון של האתר עולה בהתאם.
אם הציון של האתר גבוה מזה של אתרים אחרים, יש סיכוי טוב שגם אם הוא מציע פחות כסף עבור המקום הראשון בתוצאות החיפוש, הוא עדיין יכול להשיג את המיקום הנחשק.
לכן, אסטרטגיית יצירת התוכן של המלון חייבת לכלול תוכן איכותי, מגוון ומעניין, אשר משאיר את המבקרים באתר ומגביר את הסיכויים להצלחה בקידום הממומן.
מה ייחודי במסגרת קידום ממומן בגוגל?
אלמנט מעניין בקידום ממומן בגוגל– כשמדברים על קידום ממומן בגוגל, מדובר במימון מאוד ספציפי: העלות היא פר קליק. כלומר, אין עלות על הצגת תוצאות החיפוש במקום מקודם במנוע החיפוש. עצם העובדה שמלון מסוים זוכה למקום הראשון אינה מחייבת אותו לשלם עבור כך, במיוחד אם אנשים לא מקליקים על הקישור שמוביל לאתרו.
המטרה היא שהמשתמשים כן ילחצו על הקישור. במקרה זה, תהיה לכך עלות. לכן, העלות אינה נגזרת רק מהקידום בתוצאות החיפוש, אלא מהביקורים המתקבלים באתר. ברגע שהמבקרים נכנסים לאתר, זה הזמן לחשוף בפניהם את קסמי המלון או האתר התיירותי, ולספק להם חוויה שתשאיר אותם מעוניינים ותעודד אותם להזמין.
מה ייחודי במסגרת קידום ממומן בסושיאל מדיה?
קידום ממומן במדיה החברתית מתייחס ליכולת לפרסם תוכן ממומן בפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם. בעוד שניתן לקדם תוכן באופן אורגני על ידי שיתוף תכנים וגידול מספר העוקבים, קידום ממומן מציע אפשרויות נוספות להגעה ללקוחות פוטנציאליים.
כשהגוללים בפיד של פייסבוק, למשל, ניתן לראות פוסטים מחברים ולאחריהם פוסטים ממומנים מבעלי עסקים, עם תגית המצביעה על כך. אפשר לדמות זאת ל"סלוטים" או חלונות המיועדים לפרסומות. חלק מהפרסומות האלה עשויות לעניין אותנו, ואחרות לא. מה שמוביל אותנו להבין שיש מודעות מסוימות שעובדות ומביאות להקלקות, הרשמות ומכירות, בעוד אחרות לא מצליחות בכך.
כפי שציינו, קידום ממומן יכול לשמש ערוץ ליצירת לידים ומכירות, או ככלי נקודתי. לכן, חשוב להגדיר מראש אסטרטגיה שיווקית כדי לקבוע אם יש מקום לקידום ממומן למלונות, ובאיזו פלטפורמה, באיזו דרך ובאיזה תקציב כדאי להשקיע.
כשמנהלים קמפייני קידום ממומן למלונות, חשוב להיות מודעים למטריצות קריטיות ולפרש את משמעותן. לדוגמה, אם אנחנו מפיקים 100 לידים בשעה, זה עשוי להיראות כמו תוצאה פנומנלית. אך יש לבדוק את עלות הלידים: אם כל ליד עולה 10,000 ₪ בעוד שכל לקוח פוטנציאלי מכניס 9,000 ₪, ברור שאין כאן רווח.
לכן, המטרה היא להקטין את העלות פר ליד, כך שיהיה רווח נקי מהפקת הלידים. ליד הוא רשומה עם פרטים ליצירת קשר עבור לקוח פוטנציאלי, וכאשר מתקשרים אליו ומבצעים מכירה, נמדד יחס ההמרה. יחס ההמרה הגבוה יותר, כך עלות הליד נחשבת לנמוכה יותר.
למשל, אם 100 לידים עולים 1,000 ₪ עם יחס המרה של 10%, הם מניבים 90,000 ₪ (9,000 ₪ ממוצע לכל לקוח; 10 לקוחות). הרווח הנקי כאן יהיה 89,000 ₪. אם יחס ההמרה היה 20%, הרווח הנקי היה עולה ל-179,000 ₪.
בנוסף, יחס המרה אחר יכול להשפיע על עלות הלידים. אם כל 1,000 חשיפות למודעה (רושם) מניבות 100 לידים, מדובר ביחס המרה של 10%. אם עלות 1,000 הרשמות היא 100 ₪, אז כל ליד יעלה 10 ₪. אם נצליח לשפר את יחס ההמרה ל-20%, עלות הליד תירד ל-5 ₪.
חשוב להדגיש שהמספרים כאן מוקצנים, אך הם מבהירים את הצורך להבין את המטריצות השונות ולהשתמש בהן כדי לשפר את הקמפיינים הממומנים למלונות.