קידום אורגני למלונות ותיירות
כדי להבין את חשיבותו של קידום אורגני לבתי מלון ניתן פשוט להיכנס לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל ולתהות אילו מהתוצאות מקבלות את הקליקים הרבים ביותר. האם מדובר באלו שנמצאות במקומות הראשונים בעמוד הראשון, או באילו הנמצאות בעמוד השני, השלישי ואלו שבאים אחריו? קידום אורגני לבתי מלון נועד לקדם (באופן אורגני) את בית המלון שלך לטופ תוצאות החיפוש כך שהלקוחות האידיאליים שלך ידעו למצוא אותך. זאת מבלי להשקיע כסף במודעות, או לייצר לאנשים באנרים על המסך כדי שידעו על קיומך.
איך מצליחים עם קידום אורגני לבתי מלון?
קידום אורגני לבתי מלון יכול לקדם מלונות לתוצאות הראשונות בגוגל וזה יכול לסייע למלון מסוים לקבל המון כניסות מגולשים ולקוחות פוטנציאליים, למה לא כולם עושים את זה? ובכן, יכול מאוד להיות שכולם כבר כן עושים את זה, בצורה כזו או אחרת. אלא שגוגל ממשיכה לעדכן את האלגוריתמים והאסטרטגיות שלה, ולא כולם יודעים מה עובד. יש אנשים, לדוגמה, שחושבים שזה נכון לייצר כתבות ומאמרים ולדחוף מילות מפתח AS IS בכל פסקה. יש אנשים שמנסים לפוצץ כתבות באותה מילת מפתח, בווריאציות שונות. יש אנשים שחושבים שמילת המפתח עיקרית יותר מהתוכן, וכן הלאה נושאים שכבר מזמן הופרכו על ידי האלגוריתמים של גוגל.
כדי לעשות קידום אורגני לבתי מלון כמו שצריך יש לבצע מספר דברים כמו שצריך: ראשית, יש להבין אם זה בכלל נחוץ ומשתלב באסטרטגיית השיווק של העסק. שנית, יש להבין כיצד לעשות זאת באופן יעיל ומיטיב, כך שזה באמת מקדם את בית העסק ומניב תוצאות בטווח זמן רלוונטי. הבה נסתכל על כמה עקרונות כדי להסתדר עם גוגל, ועם זאת יש לציין שגוגל יכולים להוציא עדכון חדש לאוויר העולם ועל פי כן כל הכתוב כאן יהיה לא רלוונטי. כך שיש להתעדכן בפרקטיקות חדשות ופשוט להבין כיצד דברים עובדים בזמן אמת.
איך מבצעים קידום אורגני למלונות?
הדבר הראשון שאנחנו יכולים לעשות כדי לבצע קידום אורגני לבתי מלון כמו שצריך, זה לתכנן היטב את מילות המפתח. מילות המפתח הן המפתחות שפותחים את המנעולים, או הביטויים העיקריים, "המפתחות" לתיבת האוצר של הקליקים הפוטנציאליים שמנוע החיפוש יכול להזרים למי שעושה זאת נכונה. מה כל זה אומר? נניח שאנחנו מתרכזים בביטוי: "מלון לסוף שבוע". האם מדובר בביטוי שכדאי לקדם דרכו את בית המלון שלנו? ובכן, זה מאוד תלוי:
1. האם אנשים מחפשים אותו?
2. האם מדובר בנישה צפופה ורוויה או חדשה יחסית?
3. האם יש לנו פרספקטיבה ייחודית וערך אינדיבידואלי להציע?
מדובר כאן בשאלות מאוד חשובות. ראשית, אם אנשים לא מחפשים את הביטוי – אז זו לא מילת מפתח טובה, כי היא לא "פותחת" בפנינו את פוטנציאל ההקלקות בגוגל – כי גם אם היא תקודם למקום הראשון, זה לא בהכרח יופיע מול כמות רבה של אנשים. עץ שנופל ביער בלי ששמעו אותו – לא נשמע. ואנחנו רוצים לוודא שמישהו שומע את מה שאנחנו משמיעים. על כן יש לוודא שמדובר בביטוי שאנשים מחפשים. עקב כך שאנחנו לא היחידים שיכולים לבדוק מה הם הביטויים הפופולאריים – יכול מאוד להיות, שגם אם מדובר בנישה חדשה יחסית, החל מאותו יום היא תהיה דיי רוויה. ועל כן חשוב לבדוק אם יש לנו פרספקטיבה ייחודית וערך אינדיבידואלי להציע. כי אם כן – זה לא משנה כמה היא רוויה וצפופה, אנחנו יכולים לבלוט. למעשה, רוויון הנישה יכול לעבוד לטובה, כיוון שאנשים יחפשו ויעריכו "את הדבר השונה".
איך אינדקס העסקים של גוגל יכול לתרום בקידום אורגני לאתרי תיירות?
הטיפ הבא יכול להתאים גם לאנשים שלא יודעים לעשות קידום אורגני לבתי מלון בעצמם, ולא רוצים להיכנס לכל האלמנטים הטכניים של בניית קישורים, מטא דטה ומה לא. שכן, מאוד פשוט ליצור רשומה עסקית לאינדקס של גוגל. מדובר באינדקס שיכול להציג באופן יעיל את כל המידע של המלון ולהקל על אנשים שנמצאים בקרבת מקום, או שמתכוונים להתקרב למקום – לעיין בפרטים הרלוונטיים. החל בכתובת, במספר הטלפון, בתמונות, בביקורות והמלצות אורחים ובפרטים רלוונטיים אחרים שיכולים להתווסף לרשימת המלון.
כך שבאבחת חרב אחת אנחנו גם הופכים את המלון לנגיש יותר עבור תיירים ואורחים פוטנציאליים, וגם מחזקים את הנוכחות של המלון באינדקסים של גוגל. בין היתר, כי כדי להעלות מלון לאינדקס העסקים של גוגל יש צורך באישור כתובת המלון. אפשר שהם ישלחו מייל פיזי עם קוד, שיש להזין כדי לאמת שהמלון אכן קיים ואמיתי ומי שהזין אותו במערכת אכן עשה זאת עבור הכתובת המתאימה. אנחנו לא יודעים אם זה נכון, אך אנחנו מניחים שעצם הטרחה המעורבת בדבר יכולה לחזק את מעמדו של בית העסק הרשום באינדקס של גוגל. שכן, אימות שכזה מהווה נדבך הרבה יותר אמין לנוכחותו של בית עסק מאשר, פשוט, לפתוח בלוג עם שם המלון.
כיצד העונה יכולה להוות קרקע פורייה לתכני קידום אורגני למתחמי תיירות?
אנחנו יכולים להתחשב בממד העונתיות. הרי, שבית מלון מקבל תנועה אורגנית המושפעת מהעונה בשנה. יכול מאוד להיות שבקיץ מלון יקבל יותר תיירים מאשר בחורף. ושיהיו יותר מהם בסופי שבוע, מאשר בימי חול. על בסיס זה אנחנו יכולים לבנות ולייצר תכנים. אנחנו יכולים להתייחס למה שהתיירים רוצים ומחפשים. לדוגמה, יכול להיות שמישהו בגרמניה מחפש את המלונות הטובים ביותר לנסוע אליהם באוגוסט במרכז ישראל. זה כשלעצמו יכול להיות נושא מעניין לקדם דרכו את המלון במנועי החיפוש. או לחילופין, אנחנו יכולים לייצר כתבה על תכשירי הגנה בריאים ויעילים בעונות השמש במדינת ישראל. כאשר הכתבה עצמה מוגשת מטעם המלון. יש המון דרכים שאנחנו יכולים להסתכל על העונות שאנשים רוצים לתייר בהן, ולהגיע לישראל ולמלונות בפרט – כאמצעים ליצירת קידום אורגני למתחמי תיירות.
מהי חשיבותו של תוכן איכותי במסגרת קידום אורגני לבתי מלון?
עיקרון נוסף שיש להקפיד עליו הוא יצירת תוכן איכותי. זאת כי קידום אורגני למלונות ותיירות יכול להתרחש, עקרונית, על ידי יצירת פיסות תוכן שאינן איכותיות ובלבד שמציידים אותן נאמנה במילות המפתח כדי ליידע את גוגל לאיזה נושא וביטוי מפתח הן מכוונות. אלא שאם הגולשים לא ייהנו מהכתבה, או לחילופין – היא לא תהיה רלוונטית עבורם כמו כתבות אחרות בנושא – הרי שגוגל לא יראה באותה פיסת תוכן כרלוונטית לגולשים עבור אותו ביטוי מפתח. ועל פי כן לא יתרחש קידום אורגני לבתי מלון או קידום אורגני לאתרי תיירות. וזאת כי התוכן מהווה פלטפורמה לחינוך ולבידור – ואם זה לא מתרחש, יכול מאוד להיות שלגולש אין סיבה להישאר באתר. וזה כשלעצמו יכול לשלוח אות ולסמן לגוגל שלא מדובר בפיסת תוכן רלוונטית לגולשים.
לפרטים נוספים אודות קידום אורגני לבתי מלון או קידום אורגני לאתרי תיירות, ניתן ליצור עימנו קשר. תודה על קריאתך.